Ερωτηματικά γεννιούνται από την προκλητική στάση παραγόντων της Κωνσταντινούπολης καθώς έχουν διατυπωθεί με άμεσο τρόπο κατηγορίες για ενεργό συμμετοχή και ευθύνη των μη Μουσουλμανικών Μειονοτήτων στις εκδηλώσεις διαμαρτυρίας στην Τουρκία. Μετά τον δήμαρχο στο Νιχώρι - τον οποίο είχε μάλιστα υποστηρίξει η Ρωμαίικι κοινότητα -, ο οποίος τα έβαλε με τους Ρωμιούς και τους Αρμένιους για τα γεγονότα, τώρα και ο καθηγητής Αχμέτ Ατάν, Κοσμήτορας μάλιστα στη Σχολή Καλών Τεχνών στο Πανεπιστήμιο Γιλντίζ υποστηρίζει με ένα tweet στο οποίο αναφέρει ότι οι Εβραίοι, οι Αρμένιοι και οι Έλληνες της Πόλης έπαιξαν ενεργό ρόλο στα επεισόδια του Ταξίμ.Καταλήγει με τη φράση "Παρακαλώ,ψάξτε το σόι σας" υπονοώντας πως οι διαδηλωτές μάλλον δεν ήταν και τόσο γνήσιοι Τούρκοι...Μάλιστα παραθέτει και μία φωτογραφία από τις διαδηλώσεις την εποχή του κινήματος των Νεοτούρκων το 1908 στην οποία γράφει ότι και τότε Εβραίοι, Αρμένιοι και Ρωμιοί ζητούσαν την παραίτηση του Αμπντούλ Χαμίτ.Πρόκειται βεβαίως για μια ξεκάθαρη κίνηση πρόκλησης και προβοκάτσιας από μια μερίδα ανθρώπων στην Τουρκία, η οποία ξυπνά τις χειρότερες αναμνήσεις από το παρελθόν. Η δήλωση του Ατάν ευτυχώς καταδικάστηκε σφοδρά από την ακαδημαϊκή κοινότητα και προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις εναντίον του, μία από τις οποίες είναι η συλλογή υπογραφών για την απομάκρυνση του από το Πανεπιστήμιο.Είναι γεγονός ότι από το 2003 η κυβέρνηση Ερντογάν έχει δώσει προνόμια και έχει επιφέρει αλλαγές σε όλο το θεσμικό πλαίσιο διαβίωσης τόσο της Μειονότητας όσο και του Πατριαρχείου, ξεφεύγοντας από την πολιτική της ισότητας και αμοιβαιότητας ενώ στα ζητήματα της Χάλκης υπάρχει δυναμική η οποία ωστόσο μένει να φανεί.Η επαναλειτουργία εκκλησιών, η λειτουργία σε εκκλησίες πρώτη φορά από το 1922, η απλούστευση του θεσμικού πλαισίου των Βακουφίων, η επαναφορά προνομίων και οι επιστροφές ακινήτων, η απλούστευση διαδικασιών για αυτούς που επιστρέφουν στη Τουρκία, η ενεργός συμμετοχή των Μειονοτικών Ιδρυμάτων σε συνομιλίες με το κράτος και η αναγνώριση της ύπαρξης μας αποτελούν σίγουρα δυνατά σημεία που έχει κάνει επιτυχία η κυβέρνηση τα οποία αναγνωρίζονται από όλους.Συνεπώς η οποιαδήποτε συσχέτιση προφανώς είναι άστοχη και άδικη αφού το σύνολο των Πολιτών είναι νομοταγές, σέβεται τους νόμους και την τάξη εντός της τουρκικής επικράτειας και σίγουρα δημιουργεί συνθήκες ευημερίας.Μέχρι στιγμής πάντως δεν έχει υπάρξει κάποια αντίδραση απο αξιωματούχους του Μητροπολιτικού Δήμου της Πόλης ή από την Κυβέρνηση για τις κινήσεις προβοκάτσιας.
Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Τρίτη 25 Ιουνίου 2013
ΣΤΗΝΟΥΝ ΠΡΟΒΟΚΑΤΣΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ... ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ
Ερωτηματικά γεννιούνται από την προκλητική στάση παραγόντων της Κωνσταντινούπολης καθώς έχουν διατυπωθεί με άμεσο τρόπο κατηγορίες για ενεργό συμμετοχή και ευθύνη των μη Μουσουλμανικών Μειονοτήτων στις εκδηλώσεις διαμαρτυρίας στην Τουρκία. Μετά τον δήμαρχο στο Νιχώρι - τον οποίο είχε μάλιστα υποστηρίξει η Ρωμαίικι κοινότητα -, ο οποίος τα έβαλε με τους Ρωμιούς και τους Αρμένιους για τα γεγονότα, τώρα και ο καθηγητής Αχμέτ Ατάν, Κοσμήτορας μάλιστα στη Σχολή Καλών Τεχνών στο Πανεπιστήμιο Γιλντίζ υποστηρίζει με ένα tweet στο οποίο αναφέρει ότι οι Εβραίοι, οι Αρμένιοι και οι Έλληνες της Πόλης έπαιξαν ενεργό ρόλο στα επεισόδια του Ταξίμ.Καταλήγει με τη φράση "Παρακαλώ,ψάξτε το σόι σας" υπονοώντας πως οι διαδηλωτές μάλλον δεν ήταν και τόσο γνήσιοι Τούρκοι...Μάλιστα παραθέτει και μία φωτογραφία από τις διαδηλώσεις την εποχή του κινήματος των Νεοτούρκων το 1908 στην οποία γράφει ότι και τότε Εβραίοι, Αρμένιοι και Ρωμιοί ζητούσαν την παραίτηση του Αμπντούλ Χαμίτ.Πρόκειται βεβαίως για μια ξεκάθαρη κίνηση πρόκλησης και προβοκάτσιας από μια μερίδα ανθρώπων στην Τουρκία, η οποία ξυπνά τις χειρότερες αναμνήσεις από το παρελθόν. Η δήλωση του Ατάν ευτυχώς καταδικάστηκε σφοδρά από την ακαδημαϊκή κοινότητα και προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις εναντίον του, μία από τις οποίες είναι η συλλογή υπογραφών για την απομάκρυνση του από το Πανεπιστήμιο.Είναι γεγονός ότι από το 2003 η κυβέρνηση Ερντογάν έχει δώσει προνόμια και έχει επιφέρει αλλαγές σε όλο το θεσμικό πλαίσιο διαβίωσης τόσο της Μειονότητας όσο και του Πατριαρχείου, ξεφεύγοντας από την πολιτική της ισότητας και αμοιβαιότητας ενώ στα ζητήματα της Χάλκης υπάρχει δυναμική η οποία ωστόσο μένει να φανεί.Η επαναλειτουργία εκκλησιών, η λειτουργία σε εκκλησίες πρώτη φορά από το 1922, η απλούστευση του θεσμικού πλαισίου των Βακουφίων, η επαναφορά προνομίων και οι επιστροφές ακινήτων, η απλούστευση διαδικασιών για αυτούς που επιστρέφουν στη Τουρκία, η ενεργός συμμετοχή των Μειονοτικών Ιδρυμάτων σε συνομιλίες με το κράτος και η αναγνώριση της ύπαρξης μας αποτελούν σίγουρα δυνατά σημεία που έχει κάνει επιτυχία η κυβέρνηση τα οποία αναγνωρίζονται από όλους.Συνεπώς η οποιαδήποτε συσχέτιση προφανώς είναι άστοχη και άδικη αφού το σύνολο των Πολιτών είναι νομοταγές, σέβεται τους νόμους και την τάξη εντός της τουρκικής επικράτειας και σίγουρα δημιουργεί συνθήκες ευημερίας.Μέχρι στιγμής πάντως δεν έχει υπάρξει κάποια αντίδραση απο αξιωματούχους του Μητροπολιτικού Δήμου της Πόλης ή από την Κυβέρνηση για τις κινήσεις προβοκάτσιας.