Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 25 Ιουνίου 2013

ΚΡΑΥΓΗ ΑΓΩΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ Π.Ν - ΣΑΠΙΖΟΥΝ ΣΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΤΑ ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ...

Την Δευτέρα 10/06/2013 στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού ALPHA, ο δημοσιογράφος Αντώνης Σρόιτερ αναφέρθηκε στην κατάσταση των 3 υποβρυχίων Type U-214 AIP τα οποία είναι ολοκληρωμένα κατά 95% καθώς και στο εκσυγχρονισμένο, με σύστημα αναερόβιας πρόωσης AIP, υποβρύχιο S118 Ωκεανός κλάσεως U209/1200.

Τα υποβρύχια αυτά ενώ έχουν ολοκληρωθεί κατά το μεγαλύτερο μέρος τους περιμένουν τις τελικές εργασίες για την παράδοση. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ οι εργασίες στα υποβρύχια σταμάτησαν εδώ και ένα χρόνο από τον Απρίλιο του 2012 λόγω στάσης πληρωμών. Το πρόγραμμα των υποβρύχιων οδηγείται σε αδιέξοδο και ουσιαστικά έχει παγώσει απο την περσινή άνοιξη. Η κυβέρνηση δεν μπορεί να βρει άλλα 80 εκ Ε για την ολοκλήρωση των εργασιών ενώ λόγω της παγωμένης γραμμής παραγωγής στον Σκαραμαγκά και της παύσης των εργασιών τα υποβρύχια έχουν υποστεί φθορές που με βάση τον εκπρόσωπο των εργαζομένων ανέρχονται σε περίπου 60 εκ Ε. Επιπλέον η είσοδος τους σε υπηρεσία θα απαιτούσε την έναρξη του προγράμματος απόκτησης νέων τορπίλλων αξίας 140 εκ Ε. Οι κυριότερες φθορές αφορούν σε διαρροή λαδιών που προέρχονται από κακοσυντηρημένη δεξαμενή, διαρροή ηλεκτρολύτη από τους συσσωρευτές του υποβρυχίου, βλάβες στις καλωδιώσεις καθώς και διάβρωση στην επιφάνεια του σκάφους λόγω αλάτων και των υψηλών θερμοκρασιών στα 2 υποβρύχια (U214 Πιπίνος και U209 AIP Ωκεανός) που βρίσκονται ακίνητοποιημένα στην προβλήτα του ναυπηγείου. Τα συγκεκριμένα υποβρύχια βρίσκονται εδώ και ένα χρόνο στον εξωτερικό χώρο της προβλήτας του Σκαραμαγκά χωρίς να έχουν ληφθεί τα κατάλληλα μέτρα για την προστασία τους από τις καιρικές συνθήκες. Ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού αναπτύσσονται θερμοκρασίες ακόμη και της τάξεως των 42 βαθμών Κελσίου που σε συνδυασμό με την υγρασία έχουν καταστροφικά αποτελέσματα. Η κυριότερη βέβαια ζημιά βρίσκεται στο σύστημα αναερόβιας πρόωσης AIP καθώς οι δεξαμενές υδρογόνου με τις οποίες τροφοδοτείται ένα από τα υποβρύχια βρίσκονται σε πολύ κακή κατάσταση και οι εργαζόμενοι φοβούνται πιθανή διαρροή που αν συμβεί θα προκαλέσει μη αναστρέψιμες καταστροφικές ζημιές στο κύτος του υποβρυχίου. Επίσης σε ένα τουλάχιστον υποβρύχιο έχει προκληθεί μικρή ζημιά λόγω των εγχυμένων λαδιών στην πλαινή όψη του συστήματος αντιμέτρων τορπίλλων CIRCE.Το ΠΝ διαθέτει αυτή τη στιμή 4 υποβρύχια (3 νέα U214 και ένα εκσυγχρονισμένο U209AIP) στο Σκαραμαγκά που για να ολοκληρωθούν απαιτείται μικρό χρηματικό ποσό σε σχέση με τις επιχειρησιασκές δυνατότητες που θα προσφέρουν. Τα υποβρύχια είναι σχεδόν έτοιμα και το μόνο που απομένει είναι πολιτική βούληση. Το ΠΝ πρέπει να διεκδικήσει από την κυβέρνηση την ολοκλήρωση του προγράμματος καθώς σε διαφορετική περίπτωση οι αξίας 2 δις Ε πολλαπλασιαστές ισχύος θα σαπίζουν χρόνο με το χρόνο και οι ζημιές θα φθάσουν αναπόφευκτα στο σημείο να είναι μη αναστρέψιμες. Ο Ελληνικός λαός οφείλει να διασφαλίσει τα επενδυμένα του χρήματα. Για πρώτη φορά στα χρονικά το ελληνικό κράτος καταφέρνει να πληρώσει προκαταβολικά σχεδόν ολόκληρο το μέρος μιας σύμβασης και να έχει παραλάβει μόλις το 1/5 του έργου (ή 1/7 αν συνυπολογίσουμε την τροποποιημένη σύμβαση με τα 2 επιπλέον υποβρύχια που παραγγέλθηκαν). Η άμυνα της χώρας δεν είναι για να παίζουν ορισμένοι άσχετοι πολιτικάντηδες. Αν ο πρωθυπουργός ενδιαφέρεται πραγματικά για την άμυνα της χώρας και όχι για επιφανειακούς λόγους οφείλει να δώσει άμεσα λύση στο πρόβλημα. Δεν μπορούμε να μιλάμε για ΑΟΖ, υπεράσπιση Κύπρου και εθνική κυριαρχία και την ίδια στιγμή να απαξιούμε να παραλάβουμε τον πιο σύγχρονο υποβρύχιο στόλο στην Ανατολική Μεσόγειο. Με εξαίρεση το U-214 Παπανικολής που παραλήφθηκε από το ΠΝ τα υπόλοιπα υπηρετούντα υποβρύχια βρίσκονται ή έχουν ξεπεράσει το όριο της επιχειρησιακής τους ζωής. Η μη αγορά εδώ και 4 χρόνια συσσωρευτών για τα παλαιότερης γενιάς υποβρύχια δημιουργεί μια προβληματική κατάσταση καθώς η διάρκεια ζωής των εγκατεστημένων συσσωρευτών έχει παρέλθει. Στις εγκαταστάσεις του Σκαραμαγκά περιμένουν οι σιωπηλοί υποβρύχιοι κυνηγοί έτοιμοι να λάβουν δράση. Σε περίπτωση παραλαβής εξασφαλίζεται η ποιοτική υπεροχη στον ναυτικό αγώνα . Σε περίπτωση μη παραλαβής το μόνο αξιόμαχο υποβρύχιο στο τέλος της πενταετίας (αν όχι νωρίτερα) θα είναι το “ηρωικό” S120 Παπανικολής, κλάσεως U214…. Σημείωση: Υπάρχουν νόμοι για εγκληματική αμέλεια, κατασπατάληση δημοσίου χρήματος, δράση κατά του δημοσίου συμφέροντος κτλ. Μήπως η Εισαγγελεία του Αρείου Πάγου πρέπει να αναλάβει δράση? Αυτό που γίνεται είναι εγκληματική αμέλεια,είναι εθνική ανάγκη να βρεθεί άμεσα λύση!!!